SPRINGBREAAK!

Daar zijn we weer! Een paar avonturen en verhalen rijker om met jullie te delen.

SPRINGBREAK! – Florida

Misschien lijkt onze Mexico/Colombia reis nog niet zo lang geleden, maar wij vonden het toch wel weer een mooi moment voor een reisje. Omdat ik geen tentamens had konden we al tijdens de tentamenweek ervandoor en hadden we 1,5 week voor avontuur.

We hebben eerst een paar dagen heerlijk vertoefd aan de kust van Florida, bij de familie van een klasgenootje met nog wat meer 1Ys. Lekker dobberen op het water met de boot, minigolf bij ‘Just Puttin’ around’ (ja, zo heette het echt), ’s avonds verse vis op tafel en kayaken tussen de alligators!

Lucky us: de anderen waren bereid om om 6u ’s ochtends met de boot richting open zee te vertrekken met aardig wat wind om te vissen. Ik was zekerweten zeeziek geworden, maar ben blij dat anderen heerlijke ‘dolfijn’ (Mahi Mahi – geen echte dolfijn natuurlijk!) gevangen hebben!)

De laatste avond in Delray Beach was misschien nog wel het mooist: Eten bij een soort burger bar die ook de thuishonk voor de bikers van Delray Beach was. Nou zijn er ook weer niet genoeg Bikers in zo’n kustplaats in Florida om een heel restaurant draaiende te houden, dus hield dit restaurant zich draaiende dankzij nog een specifieke groep: de 50 plus dame met over de datum plastische chirurgie. Deze dames en bikers gingen vervolgens helemaal los op de dansvloer toen de live muziek begon – en voor ons kon de avond niet meer stuk.

SPRINGBREAK! – Puerto Rico

Puerto Rico is een ‘unincorporated territory’ van de VS. Nu heb ik geen idee wat dat betekent, behalve dat Puerto Rico een heerlijk Caribisch eiland is waar je met dollars kan betalen 😉 Op Puerto Rico hebben we in een week met weer wat andere 1Ys ons best gedaan zoveel mogelijk van het eiland te zien: van het regenwoud tot Vieques (bounty eilandje bij Puerto Rico), van de bioluminescent baaien tot cultureel San Juan.

Vieques: de ultieme eiland experience.
Om er te komen moesten we ons een wegwijs maken uit het chaotische ferry proces. De kaartjes voor de ferry zijn maar $4, maar onze huurauto kon helaas uiteindelijk toch niet mee: om een auto mee te nemen moest je 21 dagen van tevoren, ter plaatse, het hebben geregeld. Ehhh wat? Gelukkig kon Charlie, onze airbnb host, ons wel aan een auto op het eiland helpen. Eenmaal aangekomen op Vieques gingen twee van ons even bij Ruben langs en kregen de sleutels voor een grote, oudere Dodge Durango. Voordeel: toen we onze bagage eenmaal hadden gedropt pasten we ook daadwerkelijk met z’n negenen in deze mega auto. Nadeel: hier en daar was de auto wat groot voor de eilandweggetjes. Groter nadeel: de remmen deden het niet meer zo fantastisch. Nog een nadeel: elke keer als we de auto openden ging het alarm af.

Met onze Durango tourden we vervolgens de prachtige stranden van Vieques af. Omdat dit eiland (nog) niet volgebouwd is met resorts zijn de stranden redelijk ongerept en hebben we zelfs een eiland helemaal voor onszelf gehad!

In de avond hebben we ons vermaakt met een tour van de bioluminescence in het water in bepaalde baaien op het eiland. Dit zijn algen die ’s avonds bij beweging/verstoring van het water licht geven. Dus: als je erdoorheen peddelde lichtte het water op. Enorm leuk, vooral aangezien onze tour guide energie voor 100 had, en duidelijk meer steekjes los dan vast in haar hoofd. (voor een impressie van hoe bioluminescence eruit ziet kijk dit filmpje)

De laatste dag hadden we onze Durango volgeladen met onze bagage en deze bij het strand geparkeerd – aangezien we pas ’s avonds de ferry terugnamen en we hadden afgesproken de Durango pas ’s avonds in te leveren. Dat laatste bleek een kleine miscommunicatie tussen Ruben en Charlie – Ruben had ons dat toegezegd terwijl Charlie de auto alweer verhuurd had aan zijn nieuwe gasten. Gevolg: Charlie aan de lijn met de vriend van een van de meisjes, die gewoon in Chicago aan het werk had en geen idee had wie Charlie was (de airbnb stond op zijn naam), terwijl Charlie zich afvroeg waar zijn auto was. (‘Eh, schat – heb je toevallig een witte Durango gestolen?’). Dit was gelukkig allemaal snel opgelost – Charlie en Ruben brachten ons ’s middags wel even naar de ferry, met voor ons (Charlie’s auto) nog een kleine detour langs zijn persoonlijk favoriete strand die we nog gemist hadden.

Eenmaal terug in San Juan regende het de eerste dag pijpenstelen en zagen we allemaal de rest van onze vakantie al in het water vallen. Maar gelukkig kregen we daarna nog twee prima dagen, om onder andere Casa Bacardí en de geboorteplaats van de Piña Colada te bezoeken!

Back to Business: Bravely into a new era

Bravely into a new era – wat?! Ja, dit heb ik niet verzonnen. Dit is de leus van Kellogg’s verander plan, met als Pièce De Résistance het nieuwe gebouw! De Global Hub was er klaar voor en afgelopen maandag mochten de 1000 Kellogg studenten dan eindelijk het gebouw bestormen.

Het is werkelijk een prachtig gebouw – weer een mooi stukje architectuur toegevoegd aan de Chicago portfolio. Voor een nog wat betere impressie, Kellogg heeft hier een filmpje die het hele proces van tekening tot vandaag in 2 minuten samenvat.

Natuurlijk zijn er nog wat kleine probleempjes (stopcontacten doen het niet overal, en ze hadden even niet bedacht dat voor deze ±1000 studenten er wel wat fietsenrekken voor de deur geplaatst zouden moeten worden…) – maar het is voornamelijk een enorme positieve verandering. Van een bunker/gevangenis sfeertje naar een open, glazen en ruim gebouw. Ik kijk er naar uit dat we hier nog een kwartaal van mogen genieten!

Dit was het voor nu – de foto’s zijn even snel geselecteerd uit de berg vakantie foto’s (En een filmpje van zowel de kerstvakantie als springbreak zijn nog in de maak!). Laudine komt vanaf vandaag een weekje op bezoek, en morgen hebben we alweer Walking Dinner III! We hebben weer genoeg te doen 🙂

2 reacties Voeg uw reactie toe

1. Wat n feest dat mba-en. Grtz

2. orangepumpkin schreef:

BTW: je kunt van die plankton kopen en als ‘huisdier’ houden: https://biopop.com/products/dino-pet Echt supergaaf!